marți, 18 septembrie 2018

Pentru toate femeile care au trait, traiesc si vor trai pe lumea asta



Nu ne nastem femei ci devenim femei, a spus Simone de Beauvoir in 1949, usurandu-ne putin misiunea de a ne (re)descoperi identitatea si autenticitatea ca femei, fiecareia dintre noi.
Indiferent daca v-ati gandit sau nu la asta pana acum, indiferent daca sunteti femeie sau barbat, va provoc sa va intrebati ce inseamna o femeie? Este o femeie doar o femela, din punct de vedere biologic, dotata cu organe genitale femeiesti (ovare, uter) sau este mai mult decat atat? O fiinta unica, o persoana, un rezultat unic si original al influentelor biologiei, fiziologiei, culturii, experientelor si a interactiunilor cu alte fiinte, cu alte persoane?
Eu o cred pe Simone, si nu consider ca m-am nascut femeie, ci ca sunt in plin proces de a deveni o femeie unica.

Am intalnit multe femei, si ele unice, si ele in procesul devenirii, in munca mea si tuturor le sunt recunoscatoare pentru o bogatie de experiente si de concluzii cu care am ramas.
Am intalnit si multe femei care nu si-au pus intrebarea daca s-au nascut sau au devenit femei, care nu stiau ca sunt femei (adica fiinte de sine statatoare, unice, frumoase, puternice, autonome). Aceste intalniri m-au influentat poate si mai mult, si m-au motivat sa explorez aceasta tema (identitatea feminina) si sa vorbesc despre ea prin cuvinte si prin fapte.
Mi-am asumat ca misiune sa fiu un exemplu si un ghid pentru fete si femei care cauta sensul identitatii, dar si pentru barbati care cauta si ei un sens pentru completitudine, pentru parteneriat, pentru propria lume interioara si mai ales pentru relatia cu aceasta.
Cand ne formam (ca femei, dar este valabil pentru oameni in general, deci in egala masura si pentru barbati), avem nevoie de validare. Avem nevoie sa stim ca suntem in regula, ca suntem valorosi, valoroase. Dar cine ne poate oferi aceasta validare? Cu siguranta nu cineva care nu poate recunoaste valoarea, in cazul de care vorbesc care nu pune pret pe feminin, pe femeie.

Uitati-va in jur, uitati-va la stiri, uitati-va in ziare. Sunt femeile valorizate? Si daca raspunsul este da, sunt ele valorizate suficient? Traim intr-o cultura care apreciaza femeia si o sustine? Sunt intrebari deschise, desigur ca raspunsurile sunt subiective.
Ma uit in jur curioasa si observ femei care merg la lucru, care duc sacose cu mancare acasa, care gatesc, care spala, care poarta copii in pantec sau in brate, care duc copii la scoala, la gradinita, care calca, femei care merg in vizite la persoane dragi la spital, femei care fac voluntaiat (aici va spun sigur, din experienta, persoanele care fac voluntariat sunt in majoritate covarsitoare femei), femei care se aduna si rad, glumesc, isi spun o vorba de incurajare, femei care creaza, femei care trateaza, femei care educa, femei care matura pe jos, care conduc (tramvaie, masini, departamente, companii)...
Ma intreb cate dintre ele aud frecvent feedbackuri pozitive, cate primesc recunostinta (directa sau indirecta) pentru energia pe care o pun pentru bunul mers al lumii, cate sunt constiente ca au devenit femei?

Am avut sansa sa cunosc personal femei care si-au facut o misiune din a ajuta fetele si femeile sa se cunoasca si sa se pretuiasca, si imi propun si eu sa duc mai departe acest cadou pe care l-am primit, incurajand si sustinand mamele sa isi ajute fetele sa se pretuiasca si ghidand femei in procesul de auto-cunoastere.

Detalii aici si aici

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu